Monday 1 July 2024

Shrinkflation: '1 gram coke' is minder dan 1 gram


Inflatie is alomtegenwoordig en ook de drugswereld ontsnapt er niet aan. Wie 1 gram coke bestelt, betaalt nog altijd 50 EUR per gram, maar krijgt geen gram coke. De coke is versneden, en dus niet puur. En vaak krijgt de klant maar 0,9, 0,8 of zelfs 0,7 gram. De consument wordt er dus opgelegd zonder dat hij het doorheeft. Shrinkflation heet het fenomeen. Testaankoop klaagt de situatie aan.

Drugdealers wijzen naar verhoogde personeelskosten, interrupties in de aanvoerketen en gestegen productiekosten. Ali E. H. getuigt: "Ik betaal misschien geen belastingen, maar ik moet wel correct mijn handlangers vergoeden. En die zitten overal met oplopende kosten. Mijn nieuwe Lamborghini kost 28% meer dan mijn vorige. Ik moet dat dus cash bijpassen he! De consument is het gewoon om 50 EUR te betalen, dus wij moeten foefelen om rond te komen. Onze koopkracht staat onder druk en het is tijd dat de politiekers er iets aan doen!"

No comments:

Post a Comment