Saturday 26 March 2016

2Empress krijgt concurrentie van 4DaMoney

MECHELEN - Er is een gloednieuw DJ-collectief aan het Belgische dance firmament. De groep heet 4DaMoney en bestaat uit vier studentes uit Mechelen. Volgens Pierre-Yves Verstichelen, manager en bedenker van het concept, worden zijn meiden de party sensatie deze zomer.

4DaMoney bestaat uit twee zussen en twee andere meisjes die elkaar voordien niet kenden en geen DJ ervaring hadden. Op de zolder van Pierre-Yves werd de voorbije maanden intensief aan hun DJ techniek geoefend. De bedoeling is dat er twee vaste DJ's zijn die de plaatjes draaien, en twee MC's die wat holle slogans roepen. De dames mogen best gezien worden, maar werden niet enkel geselecteerd omwille van hun looks. Meer zelfs, 4DaMoney telt één persoon met een auditieve beperking: Aurore Smets heeft een verminderd gehoor in beide oren. Ze kan slechts nog voor 60% horen. Of dit geen beletsel is om op te treden in de muziek sector? Allerminst vindt Pierre-Yves: "Aurore is bij 4DaMoney één van de twee MC's die het publiek moeten opzwepen. Als zij roept 'I can't hear youuuuuuuu!', is dat tenminste geloofwaardig. We willen op deze manier ook slechthorendheid en doofheid meer onder de aandacht brengen. We zijn heus niet met ons project begonnen enkel en alleen voor het gemakkelijke geld, maar ook... euh... uit liefde voor de muziek. Allez ja, ... muziek... de beats bedoel ik... euh... afstompende EDM misschien eerder..."

Céline Vandenbussche, één van de twee DJ's van dienst, heeft voor de uitbouw van haar DJ carrière haar studies eventjes on hold gezet: "Ik was mijn eerste jaar Rechten aan het trissen, maar wou deze trein niet missen. Misschien krijg je zo'n opportuniteit nooit meer. En als ik iets doe, wil ik het goed doen. Allez, behalve mijn studies dan misschien." Ook haar zus Sabine wil er volledig voor gaan. Ik heb al enkele USB sticks gekocht en ga ook eens een kijkje nemen backstage op Tomorrowland dit jaar." 4DaMoney laat duidelijk niks aan het toeval over. Party people, hou de motherfucking handjes klaar!

No comments:

Post a Comment