Monday 12 August 2013

Jobstudent ontwerpt 10 nieuwe modellen bij Audi


Grote vreugde gisteren op het hoofdkwartier van Audi in Ingolstadt. Een jobstudent, werkzaam op de design afdeling in het naburige München, heeft op zijn eentje zomaar eventjes 10 nieuwe Audi modellen ontworpen. De vlijtige werknemer speelde dit klaar door te experimenteren met hetzelfde ontwerpprogramma dat Audi al jaren gebruikt.

De 19-jarige gelegenheidsontwerper Mark Hammer legt uit: "Het ontwerpprogramma van Audi heeft ontelbare functies en mogelijkheden. Het is een heel ingewikkeld programma waarvoor eigenlijk een jarenlange training nodig is alvorens je er mee aan de slag kunt. Mijn job deze zomer bestond erin om voor alle modellen een nieuwe kleurenreeks te helpen ontwikkelen. Dit was een relatief eenvoudige opdracht. Hier was ik eigenlijk snel mee klaar. Om de tijd te doden begon ik te experimenteren met de zoom functie rechtsboven in het programma. Op die manier ontdekte ik dat er tussen de A4 en de A5 nog minstens twee potentiële modellen liggen. Door de A4 respectievelijk met 103% en 107% te vergroten verkrijg je ogenblikkelijk twee nieuwe modellen. Hetzelfde is het geval bij de A5, de A6, de A7 en de A8. Tien nieuwe modellen dus in totaal. Ganz einfach!"

Bij Audi, waar gelijkenis hoog in het vaandel gevoerd wordt, werd deze ontdekking luid toegejuicht. Dit betekent concreet dat het in de toekomst nog eenvoudiger zal worden om nieuwe modellen te ontwikkelen. Aan Mark Hammer, de ontdekker van de mogelijkheden van de zoom functie, werd een vaste betrekking aangeboden, en een Audi naar keuze. Voor welk model hij zal kiezen, was bij het ter perse gaan nog niet duidelijk. "Ik ben superblij dat Audi mijn werk apprecieert, maar één model er uit pikken, dat is moeilijk. Ze lijken zo sterk op elkaar hé."

No comments:

Post a Comment