Wednesday 18 October 2017

#metoo verdeelt vrouwen in 2 kampen


Op alle sociale media is de hashtag #metoo trending. Wie de hashtag plaatst, geeft aan ooit al in een benarde situatie terecht gekomen te zijn, gaande van verbaal geweld en handtastelijkheden tot aanranding. Maar de hashtag verdeelt.

Wie nog niet het slachtoffer is geworden van seksisme, valt uit de boot. En kan deze conclusie trekken: "Ik ben niet aantrekkelijk genoeg blijkbaar." Het is voor deze vrouwen erg confronterend en zeer zwart-wit, door de openbaarheid van de sociale profielen.

Verschillende vrouwen passen nu toch valselijk hun status aan, uit vrees om van mottige doos verdacht te worden.

Annick Vanderstuyft getuigt: "Al jaren dróóm ik ervan om eens hardhandig aangepakt te worden door zo'n knappe Hollywood bink. Dit plezier is mij niet gegund door mijn looks en mijn Vlaamse roots. Ik moet hiermee leren leven."

UNIA heeft een meldpunt opgericht voor vrouwen die (nog) niet zijn lastig gevallen: www.beniktemin.be

No comments:

Post a Comment