Monday 21 February 2022

België weigert cismigrant toegang tot grondgebied

BRUSSEL - In het Maximiliaanpark in Brussel stromen de transmigranten terug toe. Ze verblijven illegaal in ons land en hopen via snelwegparkings mee te glippen naar het VK. Dat is niet naar de zin van transseksuelen die de snelwegparkings gebruiken als rendez-vous plaats. En wie transmigrant zegt, zegt cismigrant. Cismigranten willen in België asiel aanvragen terwijl transmigranten op doorreis zijn.

Transmigrant Khalid Koulibaly licht toe: "Net zoals een transgender geboren is in het verkeerde lichaam, ben ik geboren in het verkeerde land. Ik ben geboren in Senegal, maar ik voel mij Brits. De UK met zijn uitstekende sociale voorzieningen is mij op het lijf geschreven."

Cismigrant Yusef El Hajjioui: "Ik ben geboren als Marrokkaan, en voel mij op en top Marrokkaan, en ik denk dat ik mijn identiteit het beste tot expressie kan brengen in Borgerhout of Molenbeek. Ik hoop dat mijn asielaanvraag bij het OCMW, excuseer, ik bedoel de Belgische Overheid, goedgekeurd wordt."

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Sammy Mahdi ziet de cismigrant liever niet komen: "Er zitten veel gelukszoekers bij die cismigranten. Bovendien blijken veel cismigranten uiteindelijk non-binair te zijn: ze voelen zich niet thuis in België en ook niet meer in hun thuisland."


No comments:

Post a Comment