Monday 23 December 2013

Man schuift per ongeluk aan voor goedkopere iPhone


In Phoenix, Arizona stond een man urenlang in de rij aan te schuiven voor de iPhone 5C, de goedkopere iPhone die Apple vannacht lanceerde. Verkeerdelijk dacht de man dat er iPhones 5S zouden worden aangeboden, het nieuwste, en duurdere model. Steve Richards doet zijn relaas: "Ik had ergens gelezen dat Apple nieuwe iPhones zou lanceren. Dus net als de vorige keer heb ik direct mijn kampeergerief genomen en ben ik naar de Apple store gespurt. Mijn zak staat trouwens altijd klaar voor dergelijke gelegenheden. Ik was de vierde in de rij, dus dat zat al van in het begin goed. Na twee dagen afzien, jammer van die sneeuwstorm, was het vanmorgen dan eindelijk zo ver: de winkel opende zijn deuren. Groot was mijn ontgoocheling toen ik vernam dat er ditmaal een goedkopere iPhone aangeboden werd! Namelijk de 5C. Wat is daar nu het nut van? Bovendien verschilt deze iPhone 5C in niets van de vorige versies! Ik kan niet gezien worden met een goedkope iPhone, en heb mij er dus geen aangeschaft. Ik vond de communicatie van Apple heel verwarrend, en ben echt ontgoocheld. Mijn vrouw had misschien gelijk toen ze zei dat ik best wacht met een nieuwe gsm te kopen tot de oude versleten is, maar dat is late adopter praat. Het zijn hipsters zoals ik die de technologie vooruit stuwen. De crisis lost zichzelf niet op hé? Maar goed, ik ben hier dus zwaar in de zak gezet door Apple. Ik zal weer een paar maanden moeten wachten. Ik overweeg klacht in te dienen tegen de nomenclatuur van Apple. 5C, 5S, wie raakt daar nog wijs uit? Ook vind ik hun generisch design een minpunt. De mensen met de nieuwste iPhone zijn moeilijk te onderscheiden van de mensen met oudere modellen. Het gebeurt dat mensen niet direct zien dat ik de nieuwste iPhone heb, en dan moet ik dan ongemerkt laten vallen dat het over de iPhone 5 gaat. Niet altijd gemakkelijk. Bon, mijn kampeergerief mag weer op zolder, ik ben stand-by voor de nieuwste lancering!"

No comments:

Post a Comment