Thursday 26 December 2013

Schoenen Ozark Henry gestolen op klaarlichte dag


Het zit niet mee voor Ozark Henry. De zanger-toetsenist werd uitgenodigd op het Koninklijk Paleis, maar tijdens de metrorit van Brussel Centraal naar station Troon werden zijn schoenen gestolen. De man moest noodgedwongen blootsvoets zijn optreden afwerken. Hoe deze bizarre diefstal kon plaatsvinden, legt de muzikant zelf uit: "Normaal neem ik de wagen voor verre verplaatsingen, of rijd ik mee met mijn manager, maar vandaag dacht ik om het openbaar vervoer te nemen. Tijdens de metrorit was ik bezig op mijn iPad om een online petitie te tekenen voor PETA, en dit slorpte mij zodanig op dat ik mijn omgeving volledig uit het oog verloor. Niet zo slim in Brussel, ik weet het. Toen we in de buurt van het station kwamen, begonnen mijn voeten plots koud aan te voelen. Ik zag direct dat mijn schoenen gestolen waren en keek snel rond of iets verdachts zag. Ik zag overal allochtonen, dus niets verdachts te zien. Geen spoor evenwel van mijn schoenen te bemerken. Heel spijtig, want het waren hele dure, van Van Bommel, met speciale inlegzolen, niet gemakkelijk te vervangen. De Koning had begrip voor mijn situatie, en bood mij ander schoeisel aan, maar schoenen zonder inlegzolen draag ik niet. Een echte tegenslag: eerst werd mijn voornaam gestolen, dan mijn achternaam, en nu dit. Nu weet ik hoe de kopers van mijn laatste album zich voelen." (bestolen, nvdr)

No comments:

Post a Comment